Reklamační řád
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami ještě před zakoupením zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi v Obchodních podmínkách. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v Obchodních podmínkách. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
Jakost při převzetí
V případě, že má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neboli „Záruka“ činí 24 měsíců pro běžné spotřebitele. V případě nákupů na IČ (podnikatelé, živnostníci) je tato lhůta stanovena na 6 měsíců, pokud nebylo dohodnuto jinak. Lhůta běží počínaje datem převzetí zboží kupujícím. Pokud není na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
V této záruční lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a dle své volby požadovat:
- odstranění vady výměnou vadné současti nebo dodáním chybějící části; nebo
- bezplatné odstranění vady formou opravy; nebo
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- vrácení kupní ceny v případě splnění podmínek pro odstoupení od smlouvy
Pokud není oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud kupující neprokáže, že vadu nezpůsobil sám nebo se nejedná o běžné opotřebení související s používáním výrobku.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení.
U zboží prodávaného se slevou prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Uplatnění reklamace
Možnost uplatnění reklamace na vadné zboží je omezena pouze na zboží, které bylo zakoupeno u firmy Carbonera, což kupující musí potvrdit předložením dokladu o koupi (faktura, objednávka).
Kupující může vadné zboží reklamovat na naší adrese uvedené v kontaktech.
Žádáme kupující, aby nás (prodávajícího) informovali o reklamaci zboží ještě před odesláním. Nezapomeňte uvést číslo objednávky, vaše kontaktní údaje a specifikovat důvod reklamace.
Pro komunikaci v rámci řešení reklamací používejte výhradně email info@carbonera.cz nebo můžete využít online formulář Reklamační protokol.
Odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na špatně zabalené a chybně odeslané zásilky od kupujícího s reklamovaným zbožím. Reklamované zboží nesmí být odesláno na dobírku.
Reklamace zboží musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů od doručení zboží prodávajícímu.
Po řádném vyřízení reklamace prodávající vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží dohodnutým způsobem.
Při oprávněné reklamaci hradí prodávající výlohy na zaslání zboží zpět kupujícímu.
V případě neoprávněné nebo neuznané reklamace a opětovného doručení zboží bude zákazníkovi účtován manipulační poplatek ve výši poštovného a balného.
Porušením výrobního čísla, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání.
Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží,
- neodborným servisem,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
- opravami a úpravami zákazníkem,
- přírodními živly nebo vyšší mocí,
- nevhodným používáním
Odmítnutí reklamace
Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, pokud je zboží znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
Dále je prodávající je oprávněn odmítnout reklamaci zboží také v případě, že není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 8. 2022 a nahrazuje veškerá předchozí znění. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.