Reklamační řád
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami ještě před zakoupením zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi v Obchodních podmínkách. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován v Obchodních podmínkách. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.
Jakost při převzetí
V případě, že má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá.
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění neboli „Záruka“ činí 24 měsíců pro běžné spotřebitele. V případě nákupů na IČ (podnikatelé, živnostníci) je tato lhůta stanovena na 6 měsíců, pokud nebylo dohodnuto jinak. Lhůta běží počínaje datem převzetí zboží kupujícím. Pokud není na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
V této záruční lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a dle své volby požadovat:
- odstranění vady výměnou vadné současti nebo dodáním chybějící části; nebo
- bezplatné odstranění vady formou opravy; nebo
- přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
- vrácení kupní ceny v případě splnění podmínek pro odstoupení od smlouvy
Pokud není oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud kupující neprokáže, že vadu nezpůsobil sám nebo se nejedná o běžné opotřebení související s používáním výrobku.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení.
U zboží prodávaného se slevou prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Garanční prohlídka
Při koupi nového jízdního kola má kupující právo na tzv. garanční prohlídku, která zahrnuje bezplatnou prohlídku a seřízení kola, případně jeho opravu. Tato garanční prohlídka musí být provedena do 3 měsíců od uzavření smlouvy (data nákupu) nebo do dosažení 300 najetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve.
Uplatnění reklamace
Možnost uplatnění reklamace na vadné zboží je omezena pouze na zboží, které bylo zakoupeno u firmy Carbonera, což kupující musí potvrdit předložením dokladu o koupi (faktura, objednávka).
Kupující může vadné zboží reklamovat na naší adrese uvedené v kontaktech.
Žádáme kupující, aby nás (prodávajícího) informovali o reklamaci zboží ještě před odesláním. Nezapomeňte uvést číslo objednávky, vaše kontaktní údaje a specifikovat důvod reklamace.
Pro komunikaci v rámci řešení reklamací používejte výhradně email info@carbonera.cz nebo můžete využít online formulář Reklamační protokol.
Odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na špatně zabalené a chybně odeslané zásilky od kupujícího s reklamovaným zbožím. Reklamované zboží nesmí být odesláno na dobírku.
Reklamace zboží musí být vyřízena do 30 kalendářních dnů od doručení zboží prodávajícímu.
Po řádném vyřízení reklamace prodávající vyzve kupujícího k převzetí opraveného zboží dohodnutým způsobem.
Při oprávněné reklamaci hradí prodávající výlohy na zaslání zboží zpět kupujícímu.
V případě neoprávněné nebo neuznané reklamace a opětovného doručení zboží bude zákazníkovi účtován manipulační poplatek ve výši poštovného a balného.
Porušením výrobního čísla, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání.
Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží,
- neodborným servisem,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
- opravami a úpravami zákazníkem,
- přírodními živly nebo vyšší mocí,
- nevhodným používáním
Odmítnutí reklamace
Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, pokud je zboží znečištěno nebo jsou znečištěny jeho součásti.
Dále je prodávající je oprávněn odmítnout reklamaci zboží také v případě, že není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1. 8. 2022 a nahrazuje veškerá předchozí znění. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.